Thursday 14 May 2020

VIERNES 15 DE MAYO

Hello families and kids,
hola familias y niñ@s

We are celebrating San Isidro. We can dress up as "chulapas" and "chulapos" and dance "chotis"
Hoy celebramos San Isidro. Podemos vestirnos como chulapas y chulapos y bailar el chotis


Today is Friday so I have English and Science with THIRD GRADE B and English with THIRD GRADE A.

Hoy es viernes, así que tenemos Inglés y Ciencias con TERCERO B e Inglés con TERCERO A

Let's start with

Empezamos con TERCERO A
English THIRD A

Open your book, read again the story on pages 86 and 87. Then do the activity 4 in your notebooks.

Read the sentences and say TRUE or FALSE. Then say why.

1. The children are at school

2. Lois is hungry

3. They see the walls of a building

4. Lois finds a piece of iron.

5. Bo finds a helmet.

6. Ash talks to Mr. Phillips.

Now, do the activity six. Design your own mosaic. Does it show plants, animals or people?




ENGLISH THIRD GRADE B
Inglés Tercero B

Open your book on page 84. Read again the words and listen to them. Now copy them in your notebooks. Write the words in Spanish next to them. 

Abre tu libro por la página 84. Lee de nuevo las palabras y escúchalas. Ahora puedes copiarlas en tu cuaderno. Escribe al lado su significado en español. 
                                                                                                                                                                                                                                        

WALL - muro/ pared                      COINS - monedas
HELMET- casco                             JUG - jarrón
SHIELD-  escudo                           MOSAIC - mosaico
JEWELERY- joyas                         STONE - piedra
RING - anillo                                  IRON - hierro
NECKLACE- collar                        CLAY - arcilla 


SCIENCE


Let's check what we know about this unit with this interactive activity
Vamos a comprobar lo que vamos aprendiendo en esta unidad con esta actividad interactiva








No comments:

Post a Comment