Monday, 18 May 2020

MARTES 19 DE MAYO

Hello families and kids,
Hola familias y niñ@s

How are you, today? I hope everybody is fine. 
¿Cómo estáis hoy? Espero que todos estéis bien. 

Today is Tuesday so I only have classes with THIRD GRADE A. We have English and Science
Hoy es martes así que solo tengo clases con TERCERO A. Tenemos inglés y ciencias. 

ENGLISH

Let's talk about GRAMMAR.
Hablemos de GRAMÁTICA.

We are introducing the PAST TENSE step by step. First, we saw it with the use of VERB TO BE.
Estamos presentando el tiempo pasado paso a paso. Primero, vimos el uso del pasado en el VERBO TO BE. 

PRESENT                   PAST

I am                              I was 

You are                         You were

We also saw it with THERE IS/THERE ARE and its past: THERE WAS / THERE WERE
También lo vimos con HAY / HABÍA. 

PRESENT                                                                  PAST

There is a rat in the cage                                           There was a rat in the cage

There are some crayons on the desk                         There were some crayons on the desk

Now, we are introducing the past tense with other regular/"weak" verbs. We know that we use  AUXILIARY VERBS like DO DON'T   DOES DOESN'T  to do the negative and interrogative forms of weak verbs in the present tense.

Ahora lo vamos a introducir con verbos regulares de los que llamamos "débiles". Ya sabemos que necesitamos VERBOS AUXILIARES como DO DON'T   DOES DOESN'T para formar las frases en interrogativa y negativa en el presente


        Affirmative                                            Negative                                          Interrogative

I play basketball every day.    I don't play basketball every day.     Do I play basketball every day?

She plays basketball                    She doesn't play basketball                  Does she play basketball?


Well to do the negative and interrogative forms of the verbs in the past we use the past form of "DO" and "DOES" which is DID. There are some other "marks" that help us to identify the past tense like the use of  "-ed" at the end of the regular verbs: play / played.

Bien, para hacer la forma interrogativa y negativa de los verbos en pasado, utilizamos la forma en pasado de "DO" y "DOES", que es DID. Hay algunas otras marcas de pasado que nos ayudan a identificar este tiempo, como por ejemplo el uso de "-ed" al final de los verbos regulares: play / played.

      Affirmative                                         Negative                                         Interrogative

I played basketball yesterday     I didn't play basketball yesterday      Did I play basketball yesterday?

All this information might be a little confusing. For that reason, I will explain it in a video. In the meantime, you can check this Youtube videos and practice in these online worksheets.

Toda esta información puede resultar un poco confusa. Por ello, os lo explicaré mediante video y/o videollamada. Al mismo tiempo, podéis ver estos vídeos de YOUTUBE y practicar la ficha online que os propongo. Cuando hayáis hecho todo eso, haced el ejercicio que os propongo en el cuaderno.

          

             

             NOW, PRACTICE           

Click on this picture and practice the past tense for regular verbs in affirmative. 


Write and do this activity in your notebook. 

1. Transform these affirmative sentences into negative as in the example: 

EXAMPLE:  She played volleyball at the beach.------- She didn't play volleyball at the beach. 

a) You cooked dinner last night ---- You ______  _______ dinner last night.

b) Hannah fixed her father's car ----- Hannah _______  _______ her father's car. 

c) She played the bass guitar in a band---- She _______   ________ the bass guitar in a band

d) My brother washed the dishes. ---- My brother ________  _________ the dishes. 

e) Your father cooked a delicious chicken ----  Your father _______  ________  a delicious chicken.  

     SCIENCE A     

ASTEROIDS, COMETS AND METEORITES


We continue with celestial bodies. Let's have a look at comets, meteorites and asteroids. Check this video out, first. 
Continuamos con los cuerpos celestes. Echemos un vistazo a este vídeo sobre los cometas, los meteoritos y los asteroides, primero. 



          

Now, read the notes about ASTEROIDS, COMETS and METEORITES. Then, copy this activity and do it in your notebook. 

Ahora lee tus apuntes sobre ASTEROIDES, COMETAS Y METEORITOS. Después, copia la siguiente actividad en tu cuaderno y respóndela. 

1. Answer true or false: 

a)  The Sun is a planet that gives us heat and light
b) An asteroid is a great ball of ice with a trail of light
c) A shooting star is a star that enters the Earth's atmosphere.
d) Satellites give out light, heat and orbit the Sun. 

*Los asteroides son grandes trozos de roca que orbitan alrededor de las estrellas. En el Sistema Solar, hay un gran cinturón de asteroides entre Marte y Júpiter. Los cometas son grandes bolas de hielo. Se calientan cuando se acercan al sol y dejan un rastro detrás. We muy raro verlos. Los meteoros son pequeñas rocas que arden cuando se adentran en la Atmófera de la Tierra. Los vemos como estrellas fugaces. Los meteoros que se calientan en la superficie de la Tierra, se llaman Meteoritos. Los meteoritos les dan a los científicos mucha información sobre el espacio.*

SCIENCE REVIEW

Let's check what we know about this unit with this interactive activity
Vamos a comprobar lo que vamos aprendiendo en esta unidad con esta actividad interactiva








No comments:

Post a Comment