Thursday 23 April 2020

VIERNES 24 ABRIL

Hello families and kids,

today is Friday and I have  English with THIRD GRADE A and THIRD GRADE B and Science with THIRD GRADE B. 

Hoy es viernes y tengo Inglés con tercero A y B y Ciencias con Tercero B

Let's start with English for A and B
Empezamos con el inglés de A y el B

First of all, open your English book on page 76. Read the texts about these historic buildings in Canada, Australia and Ireland. Read each text twice and make sure you understand everything



After reading the texts, try to do these activities in your notebook. In the activity number 4 YOU will compare two buildings you know. Think in buildings from Villarejo. You can compare, for example,  "La Torre del Homenaje" as an old building and the "Sports Centre" as a new building.

Después de leer los textos intenta hacer estas actividades en tu cuaderno. En la actividad 4 tendrás que comparar tú mism@ dos edificios de Villarejo. Puedes comparar, por ejemplo, "La Torre del Homenaje" como edificio antigo y el Polideportivo como edificio nuevo. .



SCIENCE THIRD GRADE B

As we have finished this unit, I would like you to complete an online test next week. DO NOT WORRY. 
This is just to practice and to check what we know and what we need to review. 
Your grade for this unit will come from a "mini-project". 
Como hemos terminado la unidad, me gustaría que completárais un test online la semana próxima. NO OS PREOCUPÉIS. Esto es solo para practicar y comprobar lo que vamos aprendiendo y lo que necesitamos repasar. 
Para evaluaros en esta unidad lo haré con un MINI PROYECTO

MINI-PROJECT: 
To evaluate this unit, we are going to do a LAYOUT of all we have learnt this unit. I would like you to classify the different types of invertebrates and their main characteristics. You can include drawings or pictures. The main objective is to set all the concepts very clear. 

Para evaluar esta unidad vamos a hacer un ESQUEMA con todo lo que vamos aprendiendo en la unidad. Me gustaría que clasificaráis los distintos tipos de invertebrados y sus características principales. Podéis incluir dibujos o fotografías. El principal objetivo es clarificar todos los conceptos. 


No comments:

Post a Comment