Monday, 20 April 2020

MARTES 21 ABRIL

Hello families and kids,

here you have some work for today. As it is Tuesday, we have one session of Science and another of English.

Let's start with Science!

SCIENCE

Up to now, we have read about arthropods: insects, crustaceans and arachnids. Now we are going to know "other invertebrates".

Hasta ahora, hemos leído sobre los artrópodos: insectos, crustáceos y arácnidos. Ahora vamos a conocer otros tipos de invertebrados. 

Here you have some videos that can help us to introduce these new groups.
Aquí tenéis algunos vídeos que pueden ayudaros a conocer estos nuevos grupos. 





Read these notes about these particular invertebrates.
Lee estos apuntes sobre estos particulares invertebrados


Write this short summary in your notebook:
Escribe este pequeño resumen en tu cuaderno. 

There are other invertebrates that live in the sea:

- Sponges cannot move. They are fixed to the floor. They have got pores (Little holes) and they eat through them.
-Jellyfish have poisonous tentacles. They defend themselves and hunt other animals with them
-Echinoderms like starfish and sea urchins are also invertebrates. They have got small feet that allow them to move on the ocean floor.

ENGLISH

Let me introduce you the big project that I will use to evaluate your learning process this unit. We are going to mix the ARTS and ENGLISH. I want you to create a city or town. It might be your actual town or the one you want to invent. You can use LEGO, PLAYMOBIL, PINYPON or card boxes.
It needs to include, at least, half of the words we have learnt in this unit as parts of the town: market, theatre, square… This part would belong to ARTS. To be evaluated in English, you will have to do a presentation explaining in our ZOOM video chats, what does your town look like. The more vocabulary you use, the better. You should include something that was there in the past but not nowadays. You won’t have to do this presentation until the end of the next week but you can think about how to design it and start working on it.

Dejadme introduciros el GRAN PROYECTO que utilizaré para evaluar vuestro proceso de aprendizaje durante esta unidad. Vamos a mezclar ARTS E INGLÉS. Quiero que creéis una maqueta de una ciudad. Puede ser la vuestra o podéis diseñarla a vuestro gusto. Podéis utilizar LEGO, PLAYMOVIL, PINYPON o cajas de cartón. Debe contener al menos la mitad de las partes de la ciudad que hemos aprendido en esta unidad: mercado, teatro, plaza….Esa sería la parte de ARTS. Para ser evaluados en inglés, tendréis que hacer una presentación explicando en nuestras conferencias de ZOOM cómo es vuestra ciudad. Cuanto más vocabulario incluyáis, mejor. Deberéis incluir también algo que hubiera en el pasado pero que ahora ya no está.
Esta presentación no se realizará hasta finales de la próxima semana pero podéis ir pensando en diseños. 

Now, let's start with the book. You are going to need also your notebook to do the activities. You don't have to copy everything, just the directions and the right answers. 

Ahora, empecemos con el libro. Vais a necesitar también el cuaderno para hacer las actividades. No tenéis que copiar todo. Solo el enunciado y las respuestas correctas. 

Write the date
Tuesday, April, 21st, 2020. Spring

Today we are working on page 74
Hoy trabajamos en la página 74
Do the activities 2,3 and 4
Haz las actividades 2,3 y 4
You have the link for the listening bellow. 
Tenéis el enlace al listening debajo. 
 


I want you to think in these questions of the activity 5 to talk about them during our videochat
Quiero que penséis en las preguntas del ejercicio 5 para hablar sobre ellas durante la videoconferencia. 


No comments:

Post a Comment