Sunday 24 May 2020

LUNES 25 DE MAYO

Hello families and kids!
Hola familias y niñ@s!

FELIZ ENTRADA A FASE 1. La cosa se relaja un poco y parece que esta locura va terminando pasito a pasito. 

Today is Monday, again. How was your weekend? I hope everything was fine. 
Hoy es lunes otra vez. ¿Qué tal fue el fin de semana? Espero que todo siga bien. 

On Mondays I have English, Science and Arts with THIRD GRADE B and English with THIRD GRADE A. 
Los lunes tengo Inglés, ciencias y arts con TERCERO B e Inglés con TERCERO A.

Os dejo a tod@s una "chuleta" que puede resultaros útil con las frases en pasado. Pinchad en el enlace. 

CHULETA SOBRE LA CONSTRUCCIÓN DE FRASES

Let's start with 

THIRD GRADE A. ENGLISH

During the last week we have been practicing the uses of past tense. Today I just want you to think in your weekend and answer to these easy questions in your notebooks. 


Remember!!  Recordad!!

 when we have to answer a question with YES or NO, in English we use the auxiliary. For example: 
Cuando tenemos que contestar a una pregunta con SÍ o NO, en Inglés utilizamos el auxiliar. Por ejemplo:  Did you play computer games? Yes I did (for affirmative answer) //   No, I didn't (for negative answer)

Now, answer: 

1. What did you do this weekend?
 I __________________________________________________

2. Did you stay at home?
   Yes, I did /  No, I didn't

3. Did you visit your family?
   Yes, I did. / No, I didn't.

4. Who did you visit?
 I ____________________________________________________________

5. Did you play any sports or games?
Yes, I did // No, I didn't.

6. What sports or games did you play?
I _______________________________________________

THIRD GRADE B

ENGLISH

Open your book on page 89. 
We are going to introduce some new verbs. I want you to listen to them and repeat them. 
Write those verbs in your notebook and write them in Spanish
Abrid vuestros libros por la página 89. Vamos a presentar algunos verbos. Quiero que los escuchéis y  los repitáis. Escribid los verbos en vuestro cuaderno y traducidlos a español al lado. 

REGULAR VERBS

live- vivir                      - start - empezar
work- trabajar               - stop - parar
visit- visitar                  - need - necesitar
arrive- llegar                 - use - utilizar/ usar

Listen to the activities 2 and 3. Sing the song until your parents ask you to be quiet!
Escuchad también los ejercicios 2 y 3. Animaos a cantar la canción hasta que os manden callar las mamás y papás. 



SCIENCE  

The last part we saw, was the Revolution.
I would like you to read your notes about the Revolution and watch the video one more time.
Lo último que vimos fue la Traslación. Me gustaría que leyérais de nuevo los apuntes y vieráis el vídeo una vez más. 

Now, I would ask you to do these interactive worksheets.
Ahora, os pediría que hicieráis estas fichas interactivas. 



Now, check your answers and your notes again. Try to correct your mistakes and do the worksheets again. 
Ahora, comprueba tus apuntes de nuevo. Intenta corregir tus errores y haz de nuevo las fichas interactivas. 

Today we should have two sessions of Science and tomorrow you are ENGLISH FREE. So I'll let you this video about the Moon and some theory for you to read, when you have time.
Hoy deberíamos tener dos sesiones de Ciencias y mañana estaréis libres de inglés. Así que os dejo este vídeo sobre la Luna y algo de teoría para que la leáis cuando tengáis tiempo. 




Now, read these notes. 
Ahora, lee estos apuntes



ARTS

We are starting with the Moon. I would like you to show your creativity by doing a piece of art about the Moon.  You are free yo choose the way. Here you have two examples

Estamos empezando con la Luna ( único satélite natural de la Tierra que ha sido pisado por el Ser Humano). Me gustaría que mostrárais vuestra creatividad haciendo una OBRA DE ARTE sobre la Luna. Sois libres de elegir el modo. Yo os dejo dos ejemplos sencillos





No comments:

Post a Comment