Sunday 19 April 2020

LUNES 20 ABRIL

Hello families and kids

Hola familias y niñ@s

How was the weekend? I hope you had time to relax a little bit. Today is Monday so I only have classes with third grade B . We are supposed to have two sessions of Science today but we won't have any science session tomorrow or on Wednesday. For that reason, I will introduce a little bit more of content today. You will see at the end of the week that I've got my reasons. If it is too much for one day, you can work on it on Monday, Tuesday and Wednesday. It could be easier.

¿Qué tal el fin de semana? Espero que hayáis tenido tiempo para relajaros un poquito. Hoy es lunes y solo tengo clase con TERCERO B. Se supone que tenemos dos sesiones de Sciences hoy pero no volveremos a tener otra hasta el jueves. Por ese motivo os voy a poner un poco más de contenido. Como sé que es mucho para un solo día, os animo a que lo repartáis entre lunes, martes y miércoles. Os será más sencillo así. 

Let's start with English!
¡Empecemos con inglés!


Let me introduce you the big project that I will use to evaluate your learning process this unit. We are going to mix the ARTS and ENGLISH. I want you to create a city or town. It might be your actual town or the one you want to invent. You can use LEGO, PLAYMOBIL, PINYPON or card boxes.
It needs to include, at least, half of the words we have learnt in this unit as parts of the town: market, theatre, square… This part would belong to ARTS. To be evaluated in English, you will have to do a presentation explaining in our ZOOM video chats, what does your town look like. The more vocabulary you use, the better. You should include something that was there in the past but not nowadays. You won’t have to do this presentation until the end of the next week but you can think about how to design it and start working on it.

Dejadme introduciros el GRAN PROYECTO que utilizaré para evaluar vuestro proceso de aprendizaje durante esta unidad. Vamos a mezclar ARTS E INGLÉS. Quiero que creéis una maqueta de una ciudad. Puede ser la vuestra o podéis diseñarla a vuestro gusto. Podéis utilizar LEGO, PLAYMOVIL, PINYPON o cajas de cartón. Debe contener al menos la mitad de las partes de la ciudad que hemos aprendido en esta unidad: mercado, teatro, plaza….Esa sería la parte de ARTS. Para ser evaluados en inglés, tendréis que hacer una presentación explicando en nuestras conferencias de ZOOM cómo es vuestra ciudad. Cuanto más vocabulario incluyáis, mejor. Deberéis incluir también algo que hubiera en el pasado pero que ahora ya no está.

Esta presentación no se realizará hasta finales de la próxima semana pero podéis ir pensando en diseños. 

Read and watch again the story ( You can use the link I gave you on Friday)

Lee y mira de nuevo la historia (Puedes utilizar el mismo enlace del viernes)

Copy and answer these TRUE OR FALSE questions in your notebook.

Copia y responde estas preguntas de verdadero o falso en tu cuaderno



That would be all of English for the moment.

SCIENCE

Up to now we have read about arthropods: insects, crustaceans and arachnids. Now we are going to know "other invertebrates".

Hasta ahora, hemos leído sobre los artrópodos: insectos, crustáceos y arácnidos. Ahora vamos a conocer otros tipos de invertebrados. 

Here you have some videos that can help us to introduce these new groups.
Aquí tenéis algunos vídeos que pueden ayudaros a conocer estos nuevos grupos. 





Read these notes about these particular invertebrates.
Lee estos apuntes sobre estos particulares invertebrados


Write this short summary in your notebook:
Escribe este pequeño resumen en tu cuaderno. 

There are other invertebrates that live in the sea:

- Sponges cannot move. They are fixed to the floor.They have got pores (Little holes) and they eat through them.
-Jellyfish have poisonous tentacles. They defend theirselves and hunt other animals with them
-Echinoderms like starfish and sea urchins are also invertebrates. They have got small feet that allow them to move on the ocean floor.


Watch this video:
Mira este vídeo. 







Have a look at these notes. Just read them and make sure you understand most of it. If you have any doubts, let me know

Echa un vistazo a estos apuntes. Solo léelos y asegurate de entender la mayor parte del mismo. Si tienes alguna duda, házmelo saber. 


Now copy this short summary in your notebook. 

-Worms live in the ground or in water. Thy've got different segments  that look like rings. 
-Molluscs. All molluscs have a soft muscular body that they use to move in the ground or in water. 
 There are different types of molluscs: 
    * Molluscs with 2 shells called valves. Eg: mussels
    * Molluscs with 1 shell like snails
    * Molluscs with an internal shell. Eg squid



ARTS

 Make your own dragonfly. You can choose the way. The more original, the better.

Haz tu propia libélula. Puedes elegir cómo. Cuanto más original, mejor. Aquí tienes ejemplos


No comments:

Post a Comment